Klantervaringen > Arbeidstijdenmanagement

Arbeidstijdenmanagement

In 2008 heeft RWS in het kader van een pilot CAO woondiensten een wijziging in haar arbeids- en werktijden voorgesteld.
MTM Arbeidsvoorwaarden heeft ons geadviseerd en ons tools aangereikt om dit project 'slimmer werken' op te zetten en in goede banen te leiden.
Inmiddels is het project slimmer werken ingevoerd in onze organisatie.
Tijdens de definitieve implementatie in 2009 zijn er nog niet zo heel veel medewerkers op een andere manier gaan werken.
Echter de mogelijkheid bieden en het in gesprek zijn van de manager met medewerker over de aanwezigheid (ipv de afwezigheid) is al een hele goede en nieuwe stap.

Wij verwachten in de toekomst een flexibelere manier én grotere diversiteit van werken aan te kunnen bieden aan onze medewerkers.
Onze insteek was met name de klantgerichtheid verhogen in combinatie met een ideale werk - privé situatie.
Inmiddels zijn er diverse voorbeelden in onze organisatie dat het werkt. Het is een win - win situatie.